20.3.07

Nå er begeret nådd!


Se for deg følgende setting:
Jeg sitter og skal skrive et nytt innlegg til bloggen min, og føler at jeg er i ”sonen”(ikke i ”sonen” på tv2 altså). Tv2(derimot) står på i bakgrunnen, uten at jeg lar meg affisere nevneverdig av dette. Jeg hadde rett og slett en kjempeidè, og temaet var påsken. Eller rettere sagt påskens evinnelige gnål om å komme seg til fjells og spise appelsiner og kvikk-lunch langs overfylte skispor med altfor vått skiføre.

Påsken er en av mange høytider da den jevne mann i gata rett og slett går av skaftet. Får han ikke appelsiner og fri fra jobben for å reise på skitur, blir han grinete. Dette til tross for at han aldri ellers tørker støv av plankene. Ikke er han spesielt glad i appelsiner heller. I sekken pakker han gjerne med seg en tre-fire kvikk-lunch, selv om det er snickers han egentlig har lyst på.

Det var akkurat hit jeg kom, da en ”bendit”-reklame med John Arne Riise dukket opp på tv-skjermen. Det overskygget alt jeg hadde tenkt å si. All kreativitet var som blåst for vinden. Tilbake satt jeg matt og desillusjonert med en blogg uten poeng.

Noe så malplassert skal du lete lenge etter. Og ikke nok med det. Til alt overmål drar han til og med familien sin med på tv-skjermen for å reklamere for bananer. Ikke for å komme med personhets altså, men jeg har følgende oppfordring til mr. John: ”slutt opp, slutt opp, slutt opp!!” Hva har jeg gjort deg?

Eller er det bare jeg som lar meg irritere?

Hvis du ikke har fått ”gleden” av å se reklamen tidligere, kan du se den her(og gråte):
http://www.bendit.no/

6 comments:

Anonymous said...

Det er finnes bare en løsning på problemet: Du får pakke påskesekken din og komme deg langt til fjells! For øvrig klikket jeg på linken for å få se familien til John Arne...., - er det de små blåbæra du refererer til????

Svevestøv said...

Lillemy: Hvis du følger linken og deretter klikker deg inn på videoer, kommer du direkte til de begredelige reklamefilmene jeg refererer til. Forøvrig står påskesekken klar til å fylles med kvikk-lunch og appelsiner;)

Rambukk said...

Det der så da riktig lovende ut! Innlegget som ble avbrutt av "ei lita reklamepause", altså. Jeg skal ivertfall ikke pakke sekken med bananer!

Svevestøv said...

Rambukk: Helt enig. De får være så gule de bare vil.

Anonymous said...

Hey - no kom eg i påskestemning og storkoste meg med den eine påskeklisjeen verre enn den andre - akkurat slik eg vil ha det i påska. Og så dukkar plutselig John Arne Riise opp i den til då aldeles glitrande teksten! Det er så sant som det er sagt; du kan ikkje reise nokon stad utan å støte på ålesundarar! Ikkje ein gong inn i ein kakao-kvikklunch-appelsiner-sologsåntderre-påskedraum, heilt fri for klister, klabbeføre og kilometer lang kø for dei som vil opp med skiheisa.

Anonymous said...

Takk for interessant informasjon