15.3.07

More or less


Kan noen forklare meg uttrykket ”less is more”?
Jeg har ennå ikke funnet ut hvem som kom med det først, men jeg er allerede lei av å tenke på det. Hvorfor? Uttrykket betyr åpenbart at ”mindre er mer.” Det er forsåvidt greit. Det blir som i Remareklamen der det enkle ofte er det beste.

Men så lenge ”mindre er mer,” så må også ”mer være mindre.”

Motsier ikke da Rema 1000 seg selv? De bruker begrepet ”less is more” indirekte, for å inbille oss at vi får mer igjen for pengene.
Og som vi akkurat kom frem til: ”less is more” = ”more is less.”

Dvs at vi får mindre igjen for pengene når alt kommer til alt.

Ikke rart at maten er dyr…

5 comments:

Rambukk said...

Jo, men den er i det minste enkel...

Svevestøv said...

Rambukk: Heldigvis! Hvem vil vel ha vanskelig mat?

Anonymous said...

Du sier noe. Det der har jeg aldri tenkt på... Skal ikke handle mer på Rema 1000, jeg...

Anonymous said...

tror du har missforstått litt.. less is more, betyr for eksempel at du skriver en kort setning, som setter igang en tankeprossess.. f.eks. han tok henne hardt, kan være mere tankevekkende, enn å beskrive en voldtekt i detaljer;)

Anonymous said...

hvorfor ikke:)